فری پدیا
اولین سایت جامع معرفی رایگان ها

درمان تنگی نفس رایگان است

۴۶۴

درمان رایگان  شاید مرهمی بر درد!

درمان رایگان تنگی نفس

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز به دنبال اجرای دستور استاندار خوزستان مبنی بر آماده‌باش بیمارستان‌های استان برای معالجه بیماران تنفسی هزینه درمان بیماران تنفسی ناشی ازنخستین بارش‌های پاییزی را رایگان اعلام کرد.

استاندار خوزستان در ادامه جلسه به بیماری مشکوک تنگی‌نفس اشاره‌ کرد و گفت:  تمامی بیمارستان‌های استان نیز به منظور امدادرسانی به بیمارانی که با نخستین بارش‌های پاییزی دچار تنگی نفس می‌شوند باید به طور کاملا رایگان به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند.

وی در این بخش‌نامه، تاکید کرده است؛ فرانشیز (سهم نقدی) درمان بیماران مراجعه کننده به اورژانس‌های بیمارستانی (که مورد درمان بستری و یا تحت نظر قرار می‌گیرند) مراکز بهداشتی و درمانی اعم از روزانه، شبانه روزی و درمان‌بستر که مورد درمان تحت نظر قرار می‌گیرد،  رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: نتیجه ارزیابی پزشکان ویزیت‌کننده بیماری تنفسی ناشی از اولین بارندگی نیز کاملا رایگان بوده و بیماران هزینه‌ای‌ پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سهم نقدی(فرانشیز) برای بیمارانی که با تشخیص فوق به صورت سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند نیز رایگان است گفت: بخشنامه صادر شده شامل فرانشیز نسخ دارویی و لوازم پزشکی پس از  ویزیت سرپایی، ترخیص از بستری  و تحت نظر نمی‌شود.

همچنین در فری پدیا بخوانید: فوتبال صابونی رایگان!

 راستی علت «تنگی نفس» اهوازی‌ها چیست؟

وقوع بحران تنگی‌نفس برای تعداد زیادی از شهروندان استان خوزستان در یک ماه گذشته،  این پرسش را برای بسیاری ایجاد کرده که عامل این مشکل چه چیزی بوده است؟ بر اساس گزارش‌های اعلام شده از سوی مسوولان استان خوزستان از زمان وقوع اولین حمله‌های تنگی‌نفس شهروندان اهوازی در 11آبان تاکنون حدود 22هزار مراجعه به مراکز درمانی به این دلیل ثبت شده است.

 بسیاری از افراد مراجعه‌کننده دچار انسداد راه‌های تنفسی و تنگی‌نفس شدید شده بودند. مشابه چنین پدیده‌ای تاکنون نه در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان و نه در بقیه نقاط کشور گزارش نشده بود. اگرچه با وقوع این پدیده و بروز نشانه‌های آن روی تعداد زیادی از هموطنان در استان خوزستان تحقیقات گسترده‌ای از سوی تیم‌های تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست و… انجام شده اما هنوز به صورت قطعی مشخص نشده عامل این بحران عجیب چه چیزی بوده است.

درمان تنگی نفس

آیا علت تنگی‌نفس خوزستانی ها وجود مواد شیمیایی است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: گیاه کنوکارپوس و یا هر گیاه آلرژی‌زای دیگر در هنگام بارندگی و رطوبت توان انتشار گرده‌های خود را ندارد و مشکل تنگی‌نفس مردم خوزستان بیشتر مشکوک به وجود مواد شیمیایی در هوا است.

حسین آخانی، اظهار داشت: بارش‌های اخیر در اهواز که منجربه تنگی‌نفس ۱۷ هزار خوزستانی شد باید علت شیمیایی داشته باشد و ارتباطی با آلرژی گیاه کنوکارپوس ندارد.

وی افزود: برای تمام اهالی محیط‌زیست و محققان این حرفه کاملا مشخص است که خود بارندگی سبب کاهش شدید آلرژی در بدن بیماران می‌شود و تصور ایجاد و تولید آلرژی در زمان بارندگی تصور غلطی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: گیاه کنوکارپوس و یا هر گیاه آلرژی‌زای دیگر در هنگام بارندگی و رطوبت توان انتشار گرده‌های خود را در ریه مردم نداشته و این امر سبب می‌شود که در دوران بارندگی کمترین آلرژی را در میان مردم شاهد باشیم.

 فری پدیا  برای مردم شریف خوزستان آرزوی سلامتی  می کند و امیدوار است، مشکلاتشان به زودی مرتفع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.